اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۱۷۶۱۲

نسیم: واترپلو شانس مدال بازی‌های آسیایی است

نسیم: واترپلو شانس مدال بازی‌های آسیایی است
پیشکسوت شنا و واترپلو ایران با اشاره به پیشرفت ورزش‌های آبی طی چهار سال گذشته گفت: ۵۰ سال است در این ورزش هستم و باید مسیر فعلی را ادامه دهیم تا طی پنج سال آینده شاهد جهش شنا و مدال آوری واترپلو باشیم.
۰۴:۰۳ - ۰۸ آذر ۱۳۹۶
وانانیوز|
حسین نسیم، ملی پوش شنا و از شاخص‌ترین ورزشکاران تاریخ واترپلو ایران در گفت‌وگویی، درمورد آخرین شرایط این رشته اظهار داشت: من ۵۰ سال است که با شنا و واترپلو هستم. هرچند که سال‌ها است در آلمان به سر می‌برم، اما هر روز با این ورزش درگیر هستم و روزانه فعالیت‌های فدراسیون شنا ایران را زیر نظر دارم. نمی‌خواهم به فدراسیون‌های قبل توهینی کنم، اما خوشحالم که طی ۴ سال گذشته مدیریت فدراسیون موفق بود. رضوانی شخصیتی است که دنیا قبولش دارد. او ورزشکار نمونه واترپلو ایرن بوده است و تجربه چند دوره المپیک آسیایی را دارد و اسطوره این ورزش به شمار می‌رود. من او را سال‌ها است که می‌شناسم. رضوانی فردی مومن و وطن‌پرستی است که نیاز مالی به این کار ندارد، بلکه عاشق این ورزش است.

* رضوانی از جیبش به بازیکنان کمک می‌کرد

وی با تاکید بر اینکه تیم مدیریتی فدراسیون شنا کارنامه مثبتی دارد، گفت: هرگز فراموش نمی‌کنم موقعی که او بازیکن بود از جیب خودش به سایر بازیکنان کمک می‌کرد تا تمرین کنند. برخی بازیکنان به خاطر مسائل مالی می‌خواستند این ورزش را ترک کنند، اما رضوانی به آن‌ها کمک می‌کرد تا در این ورزش بمانند. این‌ها مسائلی نیست که کسی بداند و رسانه‌ای شده باشد، اما من خوب می‌دانم محسن رضوانی خیلی خوب برای واترپلو از خودش مایه گذاشته است. او سال‌ها تلاش کرد تا واترپلو ایران حفظ شود.

* کسب مدال در شنا شوخی نیست و حوصله می‌خواهد

پیشکسوت شنا و واترپلو ایران تاکید کرد: ۴ سال قبل، چیزی از این ورزش نمانده بود. یک ویرانه را تحویل دادند. من شناگر و واترپلوئیست تیم ملی ایران بودم و می‌دانم شرایط به چه صورتی است. صحبتم در مورد شنا است. شنا زمان می‌خواهد تا به مدال برسیم. در آلمان روی بچه ۴ ساله سرمایه‌گذاری می‌کنند تا بعد از ۱۰ سال به مدال برسد. شنای ایران که چهار سال قبل ویران شده بود حالا واقعاً پیشرفت کرده است. من رکورد‌های شنا را می‌شناسم. رکورد‌ها واقعا عالی شده است. زمان لازم است که به فینال برسیم. اگر در آسیا به فینال برسیم، خیلی کار کرده‌ایم. شنا یک ورزش بسیار سخت است که موفقیت در آن حوصله می‌خواهد. کسب مدال در شنا شوخی نیست که برخی آن را در کوتاه مدت مطالبه می‌کنند.

* واترپلو به درجه عالی رسیده بود، اما با تغییرات در فدراسیون نابود شد

حسین نسیم با اشاره به پشتوانه‌سازی در رشته واترپلو گفت: استخوان خورد کرده‌های این رشته می‌دانند که واترپلو ایران در چند مرحله به درجه عالی رسید، اما با تغییرات در فدراسیون نابود شد. ما چند نسل طلایی خود را در این رشته از دست دادیم. حالا یک مربی در سطح جهانی با کارنامه طلایی به ایران آمده و جوانگرایی کرده و نسل جدیدی را ساخته است. مربیان داخلی زحمت زیادی کشیدند تا تیم به اینجا برسد. اگر این مسیر دوباره متوقف شود، برای چندمین بار به عقب بر می‌گردیم و چندین سال زمان می‌خواهد تا باز به همین جایگاه فعلی برسیم. من سال‌ها است وضعیت شنا و واترپلو ایران را زیر نظر دارم. در طول تاریخ دوبار کار حساب شده و علمی انجام شد، اما بعد یک‌دفعه با تغییرات همه چیز بهم ریخت. حالا از چهار سال قبل آمدند و یک کاری را شروع کردند. رضوانی خیلی تلاش کرد یک مربی خوب بیاورد و نباید یک شبِ کل کار‌های انجام شده در سال‌های گذشته را نابود کرد.

* وزارت ورزش نسل‌های شنا و واترپلو را نابود نکند

وی خاطرنشان کرد: ما در این ورزش همه همدیگر را می‌شناسیم. حاشیه‌های اخیر جدید نیست. حتی یادم می‌آید که مربی اسبق تیم ملی جوانان می‌گفت: یکسری افراد مثل پدر یکی از ورزشکاران دارند علیه این ورزش سمپاشی می‌کنند. حالا هم وقتی برخی از رفتار‌ها را می‌بینم، ناراحت می‌شوم؛ این کار‌ها زشت است.

نسیم با اشاره به لزوم حمایت وزارت ورزش از تیم مدیریتی فدراسیون گفت: فدراسیون شنا برای موفقیت زمان می‌خواهد. باید به تیم فعلی فدراسیون زمان بدهند. ورزش‌های آبی حداقل ۱۰ سال زمان لازم دارند که به موفقیت برسند. تغییرات بعد از چهار سال به صلاح این ورزش نیست. من خواهشم این است که وزیر ورزش به رضوانی زمان بدهد. امکان ندارد فردی خارج از این ورزش موفق شود. من ۵۰ سال عمرم را در این ورزش گذاشته‌ام. امکان ندارد هیچ کس مثل رضوانی بتواند موفق شود. اگر رضوانی نتواند کاری انجام دهد، هیچکس دیگری هم نمی‌تواند. خواهشم این است وزارت ورزش نسل‌های شنا و واترپلو ایران را با تغییرات از بین نبرند.

* شنای ایران پنج سال تا مدال فاصله دارد

پیشکسوت شنا و واترپلو ایران گفت: ورزش‌های آبی آنهم در رده پایه در آلمان هم از نظر درآمد مشکل دارند. همه به ورزش‌هایی روی می‌آورند که اسپانسر و درآمد داشته باشد. سخت است که در این ورزش از اسپانسرینگ پول در بیاورند. بودجه‌های هر یک از رشته‌های شنا و واترپلو و شیرجه در اکثر فدراسیون‌های اروپایی جدا است، اما در ایران یک بودجه برای هر سه ورزش می‌دهند. خیلی سخت است که بتوانیم با محدودیت منابع مالی مدال بگیریم. من مطمئن هستم در بازی‌های آسیایی واترپلو ایران شانس مدال دارد. شنای ایران پنج سال تا مدال فاصله دارد. باید اجازه دهیم این مسیر طی شود. من به جرات می‌گویم هیچ فدراسیونی را ندیدیم که این همه افراد فنی و تحصیلکرده در خود داشته باشد. مربیان و تیم‌های ملی و کادر و کمیته فنی همه از این خانواده هستند و باید به آن‌ها زمان داد.

* فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو نباید به دست افراد غیرمتخصص بیافتد

نسیم در پایان گفت: من هیچ گاه امتیازی از فدراسیون نگرفته بودم و نخواهم گرفت. حتی کارت‌های مربیگری خودم را هم از اروپا گرفتم. نیازی به کسی ندارم و فامیل محسن رضوانی هم نیستم، اما دلم نمی‌خواهد اجازه دهیم این ورزش به دست افراد غیرمتخصص بیافتد. در این ورزش جز دردسر برای رئیس فدراسیون چیزی نیست. چهار سال قبل که ویرانه‌ای از فدراسیون مانده بود، شاید فردی جز رضوانی بود، اصلاً مسئولیت را نمی‌پذیرفت. هرکسی می‌آید در ایران کاری کند، یک عده‌ای هستند تا به او ضربه بزنند و با حسادت شروع به تخریب کنند. باز هم می‌گویم خواهشم از وزارت ورزش این است که به این تیم و رضوانی شانس بدهند تا نتایج زحماتش را ببیند. ما در بازی‌های آسیایی شانس مدال داریم نباید یک بار دیگر همه چیز را از دست بدهیم.

انتهای پیام/
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: واترپلو
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین